DSCF6105.JPG Blij en vereerd is het team van Perfetti Van Melle met de winst. Haar blijven behouden is het doel voor de komende jaren. (Foto: Gerard Kievits)

Awards - Gouden Partner

Perfetti Van Melle: ‘We bieden onze handelspartners een complete ervaring’

BREDA – In een bewogen jaar weerhield het team van Perfetti Van Melle zich niet om het maximale uit de categorie Suikerwerk te halen. “Dat doen we natuurlijk niet alleen”, erkennen zij. “Het geeft een extra goed gevoel dat onze gekozen koers haar vruchten heeft afgeworpen”, zo geven zij toe wanneer zij een Gouden Partner aan de prijzenkast kunnen toevoegen.

Redactie |

Categorie: Suikerwerk
Criterium: Omzetprestatie
Winnaar: Perfetti Van Melle

Van harte gefeliciteerd, jullie hebben een Gouden Partner gewonnen!
“We zijn erg blij en vereerd met deze erkenning vanuit de handel, want waardering vanuit onze relaties is voor ons een groot compliment. We hebben ook dit jaar hard gewerkt om alle kansen te benutten in de suikerwerkcategorie. Dat doen we natuurlijk niet alleen. We streven ernaar om samen met onze gewaardeerde partners de beste route te kiezen voor onze strategie. Nu is de grootste uitdaging om onze Gouden Partner-positie te behouden, want we willen deze winst heel graag blijven waarmaken, samen met ons team en onze relaties.”

Wat maakt dat jullie de prijs in de wacht hebben gesleept?
“Dat kun je het beste aan onze handelspartners vragen. We zijn in ieder geval heel trots op hoe we het afgelopen turbulente jaar in staat zijn geweest om samen met hen het maximale uit de categorie Suikerwerk te halen. Wat hier aan bijgedragen heeft, zijn in ieder geval de dagelijkse inzet van onze buitendienst, de samenwerking in verschillende projecten op het gebied van schap- en kassagebied en het gebruik van inzichten uit onderzoek. Daarnaast blijven wij ook vernieuwing bieden binnen het assortiment met innovaties als Look-O-Look Foammmies en Klene Snoepdrop. Als marktleider in suikerwerk streven wij ernaar om de consument te blijven verrassen op een creatieve, maar vooral smakelijke manier. Dit ondersteunen we dan ook graag met opvallende POS-materialen en displays om onze handelspartners een complete ervaring te bieden.”

Hoe kunnen supermarktondernemers meeliften op jullie succes?
“We blijven kijken waar we nog stappen kunnen zetten en onze samenwerking continu verder kunnen ontwikkelen. In onze buitendienst werken we bijvoorbeeld vanuit het Perfect Store-principe, waarbij we samen met de supermarktondernemer bezien welke aspecten we in gang kunnen zetten voor ontwikkeling van de omzet. Denk hierbij aan het verbeteren van de visibiliteit van producten, het opvullen van loze ruimte of het aankleden van het schap met de juiste communicatie. Daarnaast werken we natuurlijk ook met onze handelspartners op het hoofdkantoor, om samen te kijken naar de juiste schapindeling, promotionele ondersteuning, spraakmakende activaties en confrontatie op de winkelvloer met diverse projecten, waaronder dus de ontwikkeling van het kassa en zelfscanplein.”

Wat gaan jullie doen om over twee jaar weer uitgeroepen te worden tot Gouden Partner?
“We zullen de samenwerking met onze handelspartners blijven stimuleren om te bouwen aan de groei van de categorie. Dat doen we door het bieden van diepgaande inzichten, innovatie in het schap, maar ook middels de juiste samenwerking via het hoofdkantoor. Op de winkelvloer denken we graag mee op het gebied van shopperconfrontatie en activatie. Suikerwerk is natuurlijk een impulscategorie en daar zullen we naar blijven acteren. Zolang we met elkaar het gesprek aan blijven gaan, geloven wij dat we samen de juiste richting zullen inslaan. Wij willen iedereen nogmaals hartelijk danken voor al het vertrouwen en hopelijk tot over twee jaar!”

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.